joi, 4 noiembrie 2010

O ALTĂ ORĂ DE ROMÂNĂ

Competenţe de comunicare:
COMPREHENSIUNE DE TEXT
ORAL = a asculta
PRODUCERE DE TEXT ORAL = a vorbi
SITUAŢIA DE COMUNICARE
-emiţătorul (cls.a XII-a filologie bilingv engleză: Andrei, Florina, Graţiela, Rada)
-destinatarul (cls. a VI-a A) Elevii clasei a VI-a A:
-au participat la conversaţie
-au reuşit să decodifice mesajele
-au manifestat dorinţă şi interes pentru interacţiune (diferenţa de vârstă între ei şi elevii clasei a XII-a nefiind o sursă de bruiaj)
-au fost asertivi şi persuasivi


Deşi -categoric!- nu ne vom face profesori de română, mărturisim că ne-am simţit bine -pentru o oră- în acest rol. "Puştii" dintr-a VI-a A ştiau că jocul este o acţiune în care nu doar verbalul, ci şi paraverbalul şi nonverbalul sunt importante. Au înţeles că totul trebuie să se desfăşoare înlăuntrul unor limite de loc, de timp şi de sens, într-o ordine vizibilă, după reguli acceptate de bunăvoie (le-au acceptat imediat!) şi în afara sferei utilităţii sau necesităţii materiale. Finalitatea acţiunii?
V o i o ş i e!



















7 comentarii:

Constantinov Rada spunea...

Interesanta activitate. Distractie. Eu m-am simtit bine, sper ca si cei mici. Pot spune ca au mai multe cunostinte decat aveam eu cand ma aflam intr-a 6-a. Ii multumesc pe aceasta cale doamnei diriginte ca ne-a "introdus" in acest "proiect".:D! Si voua, colegutilor!

Luminita Manescu spunea...

F E L I C I T Ă R I !
Aţi fost la înălţime. Sper că, recapitulând cu cei mici, v-aţi reamintit şi voi nişte... "concepte", dar, în primul rând, sper
că v-aţi bucurat redevenind copii!

P.S.
Andrei, Florina, Graţiela, Rada poate vă răzgândiţi şi... vă faceţi profesori...

Grațiela spunea...

Multumim!

Totusi, chiar daca imi plac copiii, ma opresc la a organiza evenimente... :))

Ioan Daniel Glodeanu spunea...

Mie imi pare ca ora s-a desfasurat intr-un cadru nonformal deci daca v-a placut... poate ajugeti traineri, in cazul in care meseria de profesor nu va satisface asteptarile. :)
Oricum, din poze cu siguranta a fost o ora senzationala! De fapt, educatia nonformala este extrem de importanta si trebuie sa fie cat mai des aplicata in scoli.
Din fericire, noi am mai tot avut parte la ora de romana pe parcursul celor patru ani :)

Ioan Daniel Glodeanu spunea...

Gratiela, merele vad ca te urmaresc pretutindeni :))

Grațiela spunea...

Mai Dany dar ce atent esti :))

Andi spunea...

Dupa cum spunea si Rada, chiar a fost interesanta ora de limba romana cu elevii de la clasa a 6a... Sincer, eu ma asteptam sa fie un pic mai timizi, dar se pare ca m-am inselat, iar unii dintre ei chiar sunt bine pregatiti.

Mi-ar mai placea o ora deschisa cu elevi mai mici de varsta, ca de inaltime e mai greu:)), asta asa sa fac o gluma.