luni, 17 mai 2010

Congresul Studenţilor din România

Cu o zi înainte am fost să vedem anumite zone importante ale Bucureştiului (Vâlcea: eu - Graţiela Vlad şi Daniel Glodeanu) împreună cu preşedintele USR: Andrei Botez. Cea mai mare mulţumire trebuie să i-o aduc pentru faptul că am avut ocazia să văd în detaliu Universitatea de Medicină şi Farmacie "Carol Davila" din Bucureşti, înclusiv laboratorul de anatomie unde se găseau pe mese cadavre: concluzia? Nu leşin. Ceea ce este îmbucurător.
În fine, au urmat ore lungi de capsat/xeroxat/montat...
Somn 30 minute şi... congresul! Înapoi în Aula Magna a Facultăţii de Drept. Eu fusesem aleasă pentru a reprezenta în faţa ministrului şi a celor (estimaţi) 600 studenţi din ţară, învăţământul preuniversitar. Trebuie să recunosc, am fost foarte încântată şi recunoscătoare pentru primirea acestei responsabilităţi majore însă şi foarte emoţionată. Nu pregătisem niciun discurs. Am mizat pe experienţa mea de orator în cadrul ARDOR şi nu numai. Şi nu am făcut rău.
La congres au fost prezenţi studenţi din ţară într-un număr foarte mare, de asemenea profesori şi nu în ultimul rând persoane cu influenţă în domeniu.

Ajuns la cea de a 3-a editie, Congresul Studentilor din Romania a devenit un eveniment de referinta in invatamantul superior romanesc. Scopul congresului consta in implicarea activa a studentilor din Romania in conceperea si promovarea politicilor de tineret ce ii privesc in mod direct.

Activitati integrate:
 Dezbateri publice (campania “Comment!”) organizate in doua etape, avand ca tema Proiectul de Lege a Educatiei.
1. La nivel local in 42 de orase (26 aprilie – 10 mai 2010)
2. La nivel national, in Bucuresti (11-14 mai 2010)
Plenara congresului (15 mai 2010) – Prezentarea rezultatelor obtinute in urma dezbaterilor publice atat la nivel local cat si la nivel national, acestea materializandu-se intr-un document ce reflecta opinia studentilor cu privire la Legea Educatiei.
 Petrecere studenteasca in seara de 15 mai.

Numar de participanti:
dezbateri publice locale: peste 5000 de studenti, elevi si cadre didactice
dezbatere publica nationala: 500 de lideri de opinie din toata tara
plenara congresului: peste 1000 de lideri ai studentilor
( Sursa: USR).

După lungi dezbateri cu actualul ministru al învăţământului: Daniel Funeriu şi ceilalţi invitaţi, a venit şi rândul meu. Surprintător: fără nicio emoţie.





5 comentarii:

Luminita Manescu spunea...

Felicitări!
Un bun ORATOR are nevoie
şi de un bun ASCULTĂTOR,
aşadar, aşa cum ştii, de un public activ (nu pasiv! nu ostil!)

Radu spunea...

Felicitari Grati!:) Nu cred ca m-as fi descurcat nici macar in fata unui public de 5 ori mai mic...:-s

Grațiela spunea...

Multumesc frumos!

Evelyn spunea...

Cred ca a fost o experienta minunata!



Felicitari!:*

Grațiela spunea...

Intr-adevar, a fost! As repeta-o oricand!