luni, 5 octombrie 2009

Salutări din America

Dragii mei,

E foarte frumos aici şi mă bucur pentru că am ales să fac asta! Este -cu adevarat- o experienţă de viaţă!
Engleza mea e fluentă, ceea ce îmi facilitează comunicarea cu familia-gazdă. Toţi sunt de treabă cu mine, mă fac să mă simt ca şi cum aş fi unul de-al lor. Am fost cu ei în Carolina de Sud înainte să înceapă şcoala, în vacanţă şi a fost foarte distractiv.
La şcoală, la început, a fost greu ... pentru că aici nu mai vin profesorii la clasă, ci ne ducem noi la ei. E un liceu enorm, cu aproximativ 3000 de elevi şi cu multe activităţi. Dupa fiecare curs, am 5 minute să merg la celălalt curs. In prima zi, când am ieşit de la primul curs, am crezut că e un concert deoarece veneau şi se duceau mii de copiii într-o parte şi într-alta. Mi-am ales Spaniola, Engleza, Literatura, Teatru, Aruncare cu arcul, Criminalistica, Istoria Americii ( e destul de grea), Psihologie, Fashion şi design.
Sunt nişte materii foarte frumoase şi mă descurc. La spaniolă chiar sunt prima din clasa ca de altfel şi la psihologie. Iar la Engleză sunt dăţi în care citesc mai fluent decât colegii mei americani!
Iau pranzul la liceu şi este exact ca în filme... te duci, îţi iei mâncare şi te pui la masă cu mulţi prieteni.
Mi-am făcut mulţi prieteni şi câţi elevi sunt în liceu, toţi stiu de mine! Sunt un fel de "vedetă" în liceu.Copiii sunt foarte entuziasmaţi să le povestesc despre România, să spun câteva cuvinte în română şi tot aşa... Sunt prietenenoşi şi comunicativi.
Cu profesorii a fost la fel, au fost super bucuroşi că mă au ca elev pentru că " învăţ de la ei şi ei învaţă de la mine" (am încheiat citatul).
Merg deseori în New York pentru că e foarte aproape de mine... Prima oară când am mers a fost extraordinar, am rămas uimită... era atat de diferit, era exact ca la televizor.
Am mers într-o excursie cu toţi studenţii de schimb din New York şi sunt foarte de treabă, suntem exact ca fraţii acum...Vorbim pe internet, ne întâlnim în weekend-uri.
Mi-e dor de casă, de România,de prietenii mei, de tot, dar nu aş da experienţa asta pe nimic.

Salutari din America pentru colegii şi pentru profesorii mei!
Sandra



10 comentarii:

Grațiela spunea...

Multumim de vesti, Sandra!

Te asteptam inapoi printre noi...

Si distractie placuta! Speram sa descoperi lucruri cat mai interesante, mai placute!

Evelyn spunea...

Ma bucur ca esti bine si ca inveti lucruri noi. Sunt invidioasa pe orele tale de criminalistica si psihologie!

:))

Pupici multi

bubu spunea...

criminalistică, tir cu arcu[că aşa ştiu că se zice] sau achery şi mai bine :)), că tot ne batem pe englezisme, şi cursu de gătit şi fotografie al lu d33, doamne pentru alea mi-as vinde ipodu ca să iau viza şi aş călătorii şi într-un bagaj de cală. Hai că mai vorbim noi, feisbuc alea alea :>

Eduard spunea...

sandraaaaaa !
si vezi ce e 'istoria americanilor '
te pupai !

Andi spunea...

Ma bucur foarte mult ca te simti bine...Imi pare rau ca nu am apucat sa comunicam, si sa ne vedem inainte sa pleci:(...imi e foarte dor de tine...Criminalistica imi suna foarte interesant...E interesant ca poti sa`tzi alegi ce materii vrei sa faci...si presupun ca ai de unde alege..

te pupai micutzo>:D<:*

Florina spunea...

Ma bucur foarte mult ca inveti lucruri noi si ca ti-ai ales materii la care in tara nu ai avea acces(Criminalistica suna foarte interesant!!:D) Sunt sigura ca este o experienta de neuitat!Imi este foarte dor de tine!Keep living the American dream!!!:P

Luminita Manescu spunea...

Sandra, am aflat de la Andreea că americanii ştiu că laureata Premiului Nobel pentru Literatură de anul ăsta este scriitoarea germană de origine... română, Herta Müller (recompensată pentru onestitatea prozei în care descrie un peisaj al dezrădăcinării).
Tu îţi poţi informa colegii că ... CINE VREA SĂ AFLE MAI MULTE DESPRE ORORILE COMUNISMULUI DIN ROMÂNIA CEAUŞISTĂ... SE POATE INFORMA ... CITIND CĂRŢILE ACESTEI AUTOARE !!!
(poate vei găsi şi tu acolo cărţile,traduse în engleză!)
Mult succes la şcoală şi... aşteptăm noutăţi!
Herta Müller s-a născut într-o familie de şvabi din Banat, dar a emigrat în Germania în 1987, după ce legăturile ei cu studenţii şi scriitorii de limbă germană din Aktionsgruppe Banat intră în atenţia Securităţii. Mama scriitoarei a fost deportată într-un lagăr din Uniunea Sovietică, astăzi pe teritoriul Ucrainei.Apartenenţa la grupul de scriitori disidenţi de etnie germană din România, AKŢIONSGRUPE o aduce pe Herta Muller în atenţia Securităţii. Pentru că refuză să colaboreze este persecutată, iar prima ei carte, ''Şesuri'' apare în 1982 cenzurată.

Constantinov Rada spunea...

Sa-mi aduci un LCD!!:))[;)].Ma bucur ca esti bine si, live your life!

kasandRa spunea...

Imi este foarte dor de voi toti !
Aici am parte de niste experiente noi si grozave.
Mult succes la scoala in continuare si sper ca imi duceti dorul in clasa.
Tocmai ce a ajuns si fratele meu in New York( surpriza pentru majoratul meu din partea parintilor mei ) si sunt foarte bucuroasa.
Sarbatori fericite si un An Nou plin de impliniri si bucurii.
Va pup

Grațiela spunea...

Intr-adevar, frumoasa surpriza! ;)) Sarbatori fericite si daca pana pe 1 nu ne mai citim... la multi ani si multa distractie la majorat ;) :*